25 feb 2015

Typisch Manon


Wat is typisch Manon? Om mijn blog nog persoonlijker te maken, wie weet wat meer lezers te krijgen en om dan meteen wat meer over mezelf te vertellen, schrijf ik vandaag een blog over dingen die mij typisch Manon maken.



Altijd in de weer met nagellak
Ik heb het al een paar jaar, maar sinds ik niet meer bij de broodjes werk alleen nog maar meer. Ik vind het ontspannen om mijn nagels te lakken. Elke week of maand kan ik de winkels afstruinen naar nieuwe lakjes die ik nog niet heb. Roze is mijn favoriet, die kan ik niet genoeg hebben. Mijn nagels verzorgen vind ik sowieso belangrijk. Ik smeer ze geregeld in of ik word gesignaleerd met mijn nagelsetje om mijn nagels te vijlen en bij te werken. Nu koop ik gek genoeg alleen goedkope lakjes en draag deze dan een dag of drie. Ja, Manon komt altijd wel thuis met een nieuw lakje, - 'Want die had ik echt nog niet' -


Heeft geen rust in haar kont
Ik heb altijd een vorm van druk-doen in combinatie met onrust door stress. Soms terechte stress in de tijd van mijn studie of werk. Maar ik geef toe dat ik me vaak onnodig druk maak wat ervoor zorgt dat ik geen rust in mijn kont heb. Mijn hoofd draait altijd non-stop en dat gaat over de meest kleine dingen waar ik mijn gedachtes de vrije loop mee laat drijven. Vaak ga ik dan even de sauna in en onder de zonnebank om mijn hoofd leeg te maken. Even down-to-earth om daarna wel in alle rust op de bank of in bed een serie te gaan kijken. Nu ik klaar ben met studeren en een grote mensen baan heb, lukt dat me steeds beter. Ik heb de avonden vrij en vooral het weekend vrij! Het kost even tijd, maar rust nemen, gaat steeds beter. Het volgende puntje wordt minder druk maken in het hoofd want het is 'all in the head'.


Is nachtblind
Mijn rij-instructeur zei ooit: "Misschien kun je een dagrijbewijs aanvragen". Ik heb hem lang geloofd dat het echt bestond omdat ik een kluns ben als het gaat om rijden in het donker. Of het nou op de fiets, auto of zelfs lopend is? Ik kan het werkelijk niet zien als het donker is. Zelfs met een schemerlichtje van de maan of straatlantaarn, raak ik de weg kwijt of raak ik ergens een stoepje. Mijn vriend en beste vriendin fietsen of lopen dan ook altijd voor me uit en grappen: "Non, pas je op voor dat stoepje, zoals de vorige keer!". Ja, want ik heb wat blauwe schenen opgelopen omdat ik het stoepje niet zag of tegen de zijkant van de muur schampte omdat ik het weer eens niet zag. Wie weet toch maar een dag-rij-kaart voor mij haha.


Houdt wel van een uitdaging
Ik vind het leuk om mezelf uit te dagen als het op sporten gaat. Zo heb ik al twee keer de Vierdaagse van Nijmegen gewandeld en gehaald. Ja, 40 km. per dag en dat 4 dagen lang. Vooruit trainen, discipline en het doel behalen. Na de wandelfase heb ik ook de hardloopfase gehad waarbij ik met de Evi-app de 5 km. rende in een half uur en een jaar later met mijn broertje voor de 10 km. in een uur ging. Op dit moment heb ik geen sportieve uitdagingen, maar ben ik het sportschooltype geworden. Die z'n ups en downs kent met de hoeveelheid sportdagen, maar ik ga wel 1 tot 2 keer in de week en dat doet me goed.


Sushi verslaafd
Mijn omgeving heeft er soms commentaar op, maar mensen die me echt kennen, weten dat ik niet meer zonder kan: sushi! 4 jaar geleden heeft mijn vriend me meegenomen naar Shabu en sindsdien gaan we eigenlijk iedere maand wel sushi eten. Of ik ga met mijn vriendin thuis of ergens sushi smikkelen, of met mijn moeder, of zus. Eigenlijk eet ik het ook wel alleen als ik in de stad ben. Echt waar, als je me ergens wakker voor kunt maken dan is dat sushi! Ik heb heel lang de sake zalm als favoriet gehad, maar de gefrituurde ebi rol (met garnaal) is een gedeelde nummer 1. Waar Manon is, is sushi te vinden!

Dit zijn vijf typische dingen die bij mij horen en mij typisch Manon maken. Wat zijn de punten die jou typisch jou maken?

Manon

1 opmerking: