18 dec 2013

Juf Sushi neemt echt afscheid.


Het onvermijdelijke zat eraan te komen. Afscheid nemen van mijn huidige stageschool en het afstuderen in de praktijk afsluiten. Gisteren heb ik afscheid genomen van mijn groep 6/7 en laat ik een periode van anderhalf jaar lesgeven, achter me.
Omdat er dit jaar geen Kerstdiner wordt georganiseerd, maar een Kerstpel in de kerk, bedacht ik een high tea om toch samen te zijn en lekkere hapjes te eten.
De leerlingen hadden verrukkelijke snackjes gemaakt zoals cup cakes, appelflapjes, boterkoek, bladerdeeghapjes, chocolaatjes en ik zorgde uiteraard voor slagroom, wraps en de thee!


Ik zag erg op tegen de dag. 's Ochtends hebben we nog heel hard gewerkt, zodat we 's middags in alle rust konden high tea-en. En vlak voordat de middag over was, kwamen de leerlingen met een gigantische tas die compleet gevuld was met cadeautjes.
En wat kennen ze me goed! Chocolaatjes, lekkere luchtjes, lieve kaartjes, hardloop accessoires en berichtjes van ouders. Heel overweldigend en een half uur uitpakken en persoonlijke bedankjes.


Om drie uur was het aller laatste 'handen schudden' moment en heb ik afscheid én afstand genomen van alle leerlingen. Ook van de leerlingen die ik vorig jaar in 7/8 had, die nu in groep 8 hun laatste loodjes gaan afleggen. Morgenavond vier ik nog Kerst met ze in de kerk en neem afscheid van het team.
Dan zit het er echt op. Mijn beoordeling is binnen, mijn plicht is gedaan en ik kan me gaan richten op het nieuwe avontuur.
Deze ervaring heeft me gemaakt tot een juf die ik zou willen zijn. Hier had ik het niet beter kunnen doen.
Mijn laatste loodjes zijn ook ingegaan om mijn minor af te maken, vakantie te vieren en te genieten van de laatste twee weken thuis. Ja! Het was een geweldig half jaar!

Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten