2 jan 2014

Curaçao baby! #3


De countdown is inmiddels bij nummer vier aangekomen! Over vier dagen vertrek ik naar Curaçao om daar vijf maanden stage te gaan lopen en te wonen. Ik heb het lang voor me uitgeschoven, maar deze laatste dagen kan ik er echt niet meer omheen. Het is tijd om te gaan!
Vorig jaar zwaaide ik nog een vriendinnetje uit en riep uitbundig dat we een jaar later hetzelfde bij mij zouden doen. Na lang stressen, wikken en wegen had ik in maart de knoop doorgehakt om naar Curaçao te gaan in het laatste half jaar van mijn studie op de Pabo.


Ik heb lang getwijfeld of ik wel moest gaan en of mijn relatie het wel ten goede zou doen? Maar nadat hij had gezegd dat ik deze kans moest grijpen, ben ik ervoor gegaan. Na een half jaar heel hard werken op stage, school en bij de broodjes heb ik op eenendertig december alles afgerond wat ik moest afronden.
Na zeven jaar trouw broodjes smeren, heb ik 2013 afgesloten met het smeren van een laatste broodje.
Alle verslagen voor mijn rekenminor staan klaar om te kunnen worden ingeleverd en ik kan ontspannen.


De afgelopen dagen heb ik op mezelf doorgebracht. Veel gewerkt voor de extra centen, afgesproken met mijn beste vriendinnetje en oud en nieuw gevierd met familie. De mensen in mijn omgeving schijnen het nog onwerkelijk te vinden dat ik er straks vijf maanden niet ben. Ik vind het zelf ook nog wel onwerkelijk, maar in mijn hoofd ben ik er al vierhonderd keer geweest. Al heb ik geen flauw idee waar ik nu echt terecht komen of het daadwerkelijk het Nederlandse paradijs op aarde is. De laatste afscheidsborrels en knuffels zijn al veel geweest, maar dit weekend krijgt het grootste afscheid.


Mijn liefde is een weekje op vakantie wat mij de rust heeft gegeven alles in te kunnen pakken en me klaar te maken voor vertrek. We kunnen nog een dag van elkaar genieten en dan mag hij me voor vier maanden uitzwaaien op Schiphol maandag. Na vier maanden mag ik hem ophalen op het vliegveld in Curacao en genieten we nog samen van het eiland en het mooie weer. Ik moet het allemaal nog maar een beetje meer gaan beseffen dat ik straks vijf maanden weg ben. Mijn koffer zit bijna vol en ik kan pas ontspannen als ik maandag opstijg in het vliegtuig. Tot die tijd geniet ik van mijn familie, vriendinnetje, hond en vriendje. Dat ik ze ga missen is zeker... Maar dit avontuur wil ik niet missen en daar ga ik voor!

Manon

1 opmerking: