10 okt 2013

Ik word overal herkend.


Dat ik nu al een jaar of zes a zeven meega als - startende - juf is inmiddels bekend.
Ik kan er alleen na al die jaren niet aan wennen dat ik regelmatig word herkend op straat.
Meestal vertel ik bij de eerste kennismaking met een groep dat ik bij de broodjes werk en daaruit kan ik opmaken dat leerlingen graag even komen zwaaien op zaterdag.
Maar door niet-leerlingen-uit-mijn-eigen-groep-kinderen herkend worden, is nieuw.



"Mevrouwwwww, meeeeeevrouwwwwwwww, meeevrouw!!!"
Ik had mijn Ipod in en liep met mijn hond de straat uit. Drie kinderen hingen uit het raam en het duurde even voor ik door had dat zij naar me riepen.
"Jaaaa, is er wat?" riep ik. - terwijl alle buren mee konden genieten -
"Bent u van de W-school?"
"Jazeker, ben jij ook van de W-school dan?" - ze was te ver om het gezicht te herkennen -
"Ja! Ik ook!"
Helder denken Non, ken je dit kind of niet?
"Zit je nu ook nog op de W-school dan?" - mijn stageschool ligt in een andere wijk, wellicht was dit kind verhuisd -
"Ja, ik zit in groep 5."
Nu komt de aap uit de mouw, dit kind heeft mij herkend. Maar zit niet bij mij in de groep.
"U zit toch in groep 7/8?" 
"Nee, dat was vorig jaar. Dit jaar doe ik groep 6/7."
"Oh jaa, nu weet ik het weer." - slim kind, gelukkig, ze weet het weer - 
"Goed, dan zie ik je maandag!" riep ik en liep door met mijn kleine viervoeter aan de lijn.


Ik had dinsdagochtend pleinwacht terwijl groep 3 t/m 8 buiten speelden.
"Juf Manon????" - klein meisje, groep 4 -
"Ja, hallo, hoe is het ermee."
"Ja goed, maar eeh, ik was voor u hoor vorige week met sporten!"
Oh god, dit kleine meisje doelt op mijn fantastische optreden vorige week bij de Kinderboekenweek.
"Oh ja?" - probeer ik verbaasd te antwoorden -
"Ja, u deed het heel goed en ik wist meteen dat u zou winnen."
"Dat is nog eens een compliment. Maar, het was wel een spelletje he tussen mijn team en het andere team."
Het blonde kind knikte en rende weg.
Binnen een minuut of twee kwam ze terug: "Ja juf, ik weet dat het een spelletje was. We hebben het boek in de klas al uit. Wilt u nu even mijn dodenval op het klimrek zien?"
Natuurlijk wil ik dat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten