4 okt 2013

Curaçao baby! #2


"We moeten nu wel echt een ticket gaan boeken, straks krabbel ik nog terug."
Mijn Curaçao maatje en ik hebben deze uitspraak gisteren tegen elkaar uitgesproken en hebben vandaag de knoop doorgehakt! Onze tickets zijn geboekt. 6 januari t/m 31 mei is het Bon Bini Curaçao!



"De dag start vandaag met regen, maar klaart op met een graad of 20 tot 24 gedurende de dag."
Wakker worden terwijl het klettert van de regen is geen pretje. Zuchtend en stampvoetend, ben ik uit bed gekropen en heb op blote knieën gebeden of het droog kon zijn als ik naar het station moest fietsen.
De goden stonden me bij, want het was droog. - hoera - 
Op datzelfde moment bedacht ik me de positieve zijde van vijf maanden Curaçao: geen kou en geen regen. Kortom: snel boeken!


Op school werkte ik met de nodige stress aan documenten en onderzoeken. Al moet ik vanaf nu dat gestress achterwege gaan laten want op Curaçao kennen ze geen stress.
"Non, ik ben er. Bookingtime!" Ohhh noooh, we gaan nu echt boeken. 
Van te voren had ik alle benodigde passen, identifiaers - de abn amro app is niet zo prettig in gebruik met het overmaken naar niet adresboekrekeningen - en data meegenomen.
"Check je naam, check je datum, check de vlucht, check, check, cheeeeeeeeeeeeeeeck!"
Ik checkte me rot, maar na een paar muisklikken, een pincode en een volle zenuwblaas was mijn ticket geboekt. Ik kan niet meer terug: mijn stageplek, mijn kamer én mijn ticket zijn een feit.
Een keiharde feit. 
Strand for life, cocktails for life, Subwaybroodjes for life, Curaçao maatjes for life, mijn liefde die langs komt for life, mijn vriendinnetje die langskomt for life, de ervaring for life, de kans voor life, genieten for life, niet stressen for life en once in a lifetime!
Oh ja, ik ga voor het lesgeven. Niet vergeten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten