26 jun 2016

Nul punt nul #2

 Een tijdje geleden schreef ik dat ik de focus zou leggen op minder tot niet drinken. Drankje met gezelligheid staat nog steeds hoog in het vaandel, maar gezien m'n gezondheid is het nodig om nu echt de grens te trekken en deze aan te houden. Het lukt me aardig, maar heb zo nu en dan de gezelligheid nodig om daarna mezelf weer onder controle te krijgen. Ik ben er nu twee weken intensief mee bezig. Ik heb ook geen alcohol meer in huis en dat maakt het makkelijker voor me. Gek genoeg heb ik er dan ook geen behoefte aan. Na het werk denk ik niet meer aan een ijskoud biertje als ik bij het stoplicht sta. Of wil ik een wijntje bij de lunch op zondagmiddag omdat het weekend is. Ik ben andere gewoontes aan het aannemen en het voordeel daarbij is, is dat ik me de volgende ochtend ook top fit voel.
Want niet meer verrot opstaan in de ochtend is toch wel de grootste drive om met mate te drinken. Neemt niet weg dat ik zo nu en dan echt wel een wijntje of biertje doe als het kan. Bij een barbecue of bij een feestje. Dat ik dan een drankje teveel neem, gebeurt. Thuis kan ik dan weer terug naar mijn doel en is er geen verleiding om meer te drinken. Nul punt nul is niet in twee weken haalbaar, maar zoals het nu gaat, zie ik mezelf mijn doel halen om gewoon normaal een drankje te kunnen doen.

Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten