13 jul 2015

15 dingen die niemand vraagt


Mijn blog is persoonlijk en gaat geregeld over mijn werk en mijn leven. Met zo nu en dan een recept of Instagram update, gooi ik het vandaag over een andere boeg. Dit wordt een moment om mij van een wat andere kant - beter - te leren kennen.
1 Slaap je met de deuren van je kledingkast open of dicht?
Ab-so-luut dicht! Ik heb er een hekel aan als lades en kasten openstaan, laat staan van de kledingskast. 

2 Neem je mini flesjes shampoo enzo mee uit hotels?
Ja nu ik er over nadenk wel. Bodylotion, douchegel, shampoo, zeepjes, het verdwijnt vaak in mijn toilettas als de flesjes nog onaangeroerd op de wastafel staan aan het eind van de vakantie. Handdoeken neem ik niet mee, dat gaat me te ver.

3 Heb je ooit een straatnaambord gepikt?
HAHA, om deze moet ik lachen. Ik heb - erewoord - het bord niet gepikt want het bord was na een storm van de paal gevallen. Ik nam het mee naar huis en het bord staat nu bij mijn ouders in de tuin. 

4 Gebruik je to-do lijstjes?
Ik gebruik alleen een to-do lijstje als ik belangrijke dingen niet moet vergeten die gedaan moeten worden. Meestal maakte ik ze voor school en nu maak ik ze voor het werk. 

5 Heb je sproeten?
Yes! Al van jongs af aan. Met de zomer op komst heb ik na elke zonsessie een neus vol bruine sproetjes.


6 Heb je ooit in de bosjes geplast?
Ik zal er niet teveel over uitwijken, maar ik ben een koningin als het gaat om plassen in bosjes.

7 Hoe groot is je bed?
Ik deel mijn bed met mijn liefde en samen passen we er keurig in.

8 Ben je lui?
Ja en nee. Ik kan heel lui zijn en werkelijk niks uitvoeren of ergens actie in ondernemen. Maar als ik gemotiveerd ben of weet wat ik moet doen, dan ben ik zo van de bank af.

9 Is er iets waar je je nu aan irriteert?
Ja en het is iets stoms wat tijd nodig heeft. Door het gebruik van zonnebrand wordt mijn huid wat vetter en krijg ik soms diepliggende puistjes. Ze doen pijn en ik heb een hekel aan mijn huid op dat moment. Ik wil dus dat ze zo snel mogelijk weggaan.

10 Kauw je op pennen en potloden?
Als juf heb ik altijd wel een pen of potlood bij me, maar gek genoeg kauw ik er niet op. Als voorbeeldfunctie vind ik het raar om zelf afgekloven pennen en potloden te hebben terwijl ik wil dat mijn leerlingen er niet op kauwen.


11 Heb je bij de padvinders gezeten toen je klein was?
Nee, en stiekem vind ik volwassenen die bij de padvinders zitten niet serieus overkomen.

12 Kijk je nog wel eens naar tekenfilms?
Disney films kijk ik vaak. Vooral op regenachtige dagen of als ik lekker lui op de bank lig.

13 Tel je de treden als je de trap op loopt?
Dit doe ik alleen als ik erg druk ben in mijn hoofd, anders niet.

14 Dans je wel eens als er geen muziek te horen is?
Lastig te beantwoorden want ik heb eigenlijk altijd muziek aan. Maar ik wil ook wel eens een dansje in gang zetten als ik ergens enthousiast over ben.

15 Weet je hoe je het oliepeil van je auto moet checken?
Ghehe, ik heb geen auto, maar ook met auto zou ik stiekem niet weten hoe dat moet. Ik ben tot op de dag van vandaag blij dat tijdens mijn afrijden de instructeur daar niet naar vroeg. 

Dit waren 15 vragen om mij van een andere kant te leren kennen. De foto's die zijn gebruikt in deze blog zijn gemaakt in Antwerpen (1e foto), samen met mijn tweelingzus in Salou (2e foto) en samen mijn liefde op Curaçao (3e foto). Je kunt deze tag overnemen want ik ben benieuwd of jij antwoord durft te geven op deze vragen.

Manon

2 opmerkingen: