12 sep 2013

Persoonlijk #1: To-do lijst


"Ik heb niks te doen!" Mijn maatje Marjolein zei het eens op school tijdens een drukke periode vol toetsen en maakwerk. De overige studenten barstten meteen in tranen uit en wij verscholen ons onder de tafel om ons te schamen. In drukke tijden zoals toen gebruikte ik al een to-do list. Het ding schept overzicht en discipline om het in één dag af te werken. Vandaag had ik er dus ook één:

Hardlopen/sporten.
Sinds mijn vakantie op Mallorca heb ik geen discipline gehad om te sporten. Ik heb een week pilates gedaan om leniger te worden en zo nodig wat strakker. Maar ik hield hier na een week al mee op omdat ik, of te moe was - lange stagedagen - of 's avonds mijn vriendje opzocht. Vanmorgen bij het opstaan was het weer zonnig en droog en heb ik mijn hardloopjuweeltjes aangedaan en een rondje door de buurt gerend. In het park heb ik als een wilde door diepe plassen gesprint en over afgebroken takken gesprongen. 
Dat wordt spierpijn morgen!


Boodschappen voor mijn wraps.
Vanavond zijn de katten van huis - mijn beide ouders - en dansen de muizen op tafel. Hoera, ik ga koken voor de rest van het kroost. Een groot succes voor een gezonde avondhap hier is: wraps met krokante kip.
Na mijn sportieve start, ben ik de inkopen hiervoor gaan doen. Ik ben stad en land afgegaan voor eetbare avocado's, maar ik heb ze gevonden! Dat wordt zelfgemaakte guacamole, uitjes, tomaatjes en krokante kip.
Mijn vriendje en broertje kunnen smullen vanavond.


Inkopen doen.
In mijn vorige blog vermelde ik het al: In januari vertrek ik voor vier maanden naar Curaçao. - super gaaf, super spannend, super leuk, super super - Daarvoor moet ik het één en ander alvast inkopen omdat het rond december niet meer in de winkels ligt. Dan heb ik het niet over de pepernoten en chocoladeletters - ik heb zelfs overwogen er eentje mee te nemen voor moeders - maar over zonnebrand.
Er is een fantastische actie bij mijn favoriete winkel: de Kruidvat en hierdoor kon ik voor mijn tere gezichtshuid Niveakids factor50 kopen. In combinatie met drie andere producten kreeg ik er twee gratisch!
Bij het afrekenen bleek de korting er niet te zijn afgehaald, ik scoorde daarmee dertien euro terug in mijn portemonnee. Als troost kocht ik meteen een factor30 bij de Action en heb deze ver in een hoekje in mijn kast verstopt tot december. Voorbereiden is het halve werk. Ik zal geen uitlatingen doen over mijn nieuwe nagellakjes, usb muis, boxers en andere prullaria. 


Werk afmaken.
Een vrije dag is dus meestal geen echte vrije dag. In deze drie maanden moet ik afstuderen op de Pabo en moet ik aan het werk op mijn vrije dagen. Ik heb uitgezocht wanneer er vakanties zijn op Curaçao zodat mijn vriendje en vriendinnetje langs kunnen komen. - werk waar ik blij van word - Na een paar weken heb ik eindelijk de borg en kosten voor mijn kamer op Curaçao overgemaakt. - daar word ik minder blij van, dag rib!- Om het af te maken mijn hele zolderkamertje opgeruimd en herfstklaar gemaakt. Dan blijft de vraag hangen: en het echte werk dan? Tsja, daar heb ik nu geen tijd meer voor. Er moet ook worden gerelaxt en morgen werk ik wel weer wat harder op school. 
Voor vanavond: "Heb ik niks te doen."
Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten