30 sep 2013

De tijd vliegt.


Het is al twee weken geleden dat ik een blog heb geschreven. De tijd vliegt en ik kan het lastig bijbenen allemaal. Stage - voor de klas - onderzoek doen, werken, naar school gaan, vriendjes en vriendinnetjes zien en ik zou ook meer willen bloggen. In deze twee weken heb ik mijn tijd goed kunnen gebruiken.


Stage - voor de klas -
Op de maandag en dinsdag sta ik voor groep 7 voor mijn afstudeerstage. En ik moet bekennen dat er meer werk bij komt kijken dan voorheen. Ik kan het goed bijhouden en overzien, maar ik heb soms dagen van bijna veertien uur. Ik haal er veel voldoening uit en sta deze twee dagen met erg veel plezier voor de groep. Dat deze twee dagen mijn tijd opvreten is alleen maar een les voor mezelf: thuis en in het weekend loslaten.
Ik ben goed op weg en na de herfstvakantie ga ik over op heel groep 6/7.


Afstuderen en werken tegelijk.
Ik doe het al jaren: studeren en werken bij mijn bijbaan. Hierdoor ben ik zes dagen per week 'aan het werk'.
Mensen zeggen wel eens dat het erbij hoort als student - school, stage en werk om geld te verdienen - Na bijna acht jaar studeren blijft het toch plannen en doorrennen om alles te kunnen doen.
Op zaterdag sta ik dus nog steeds paraat bij de broodjes en maak ook daar geregeld een dag van tien uur.
Als klanten vragen of we de drukte aankunnen en hoe we dit volhouden, is mijn standaard antwoord dat ik blij ben dit alleen op zaterdag te moeten doen. 
Ik moet ergens geld verdienen het beurt me op als er leerlingen voor de winkel even komen zwaaien of hun ouders mij willen laten zien. - 'Dat is juf Manon, maar ze werkt ook hier.'


Meneer Derma.
'Herinnert u zich deze nog?' Een jaar geleden schreef ik er een blog over: Mijn dates met Meneer Derma.
De man die mij  verbood om nog langer crèmes te smeren, nooit meer mijn huid te terroriseren en waar ik elke drie maanden trouw een date mee had.
Ik kan u vertellen dat ik na een jaar niet meer terug hoef te komen. - driemaal hoera -
"Je hebt er een babyhuidje voor terug gekregen, dus twee jaar smeren is niet meer nodig voor jou."
Wat een geweldig nieuws. Dit keer ging ik niet brullend naar huis, maar met een mega lach.
Binnen een jaar helemaal genezen en ik sta er iedere dag gelukkig mee op.

De tijd vliegt en binnen twee weken zijn er heel wat vorderingen geweest.
En ik vlieg de komende tijd nog graag met de tijd mee.

Manon



Geen opmerkingen:

Een reactie posten