17 jun 2014

Derma #1 Opnieuw een date.


Oef, twee jaar geleden ging ik met opgeheven hoofd voor het eerst naar een afspraak met mijn dermatoloog. Bijna twee jaar later moest ik afgelopen weekend opnieuw bellen voor een afspraak. Aan het eind van mijn verblijf op Curaçao is mijn acné terug gekomen en daar moet ik iets aan doen!
Vorig jaar zomer was mijn laatste date met meneer Derma en hij verzekerde mij dat ik niets meer zou smeren. Ik zou mijn gezicht alleen nog keurig insmeren met factor 50 die hij me had aangeraden. Nou moet ik zeggen dat Nivea Kids factor 50 een fijne zonnebrand is die niet voor acné zorgt. Ik had dan ook een extra flesje gekocht om mee te nemen. Ik schudde hem de hand en sprak de woorden: "Nou, tot nooit meer ziens dan."

Nu moet ik toegeven dat mijn huid erg goed ging na de laatste date. Een half jaar gebeurde er niets. Ik waste mijn gezicht alleen met water en smeerde er verder niets op. Als ik soms een klein beetje Nivea Soft smeerde vanwege de droogte, dat mocht immers van meneer Derma, dan voelde ik vooral bij mijn neus altijd weer een rood bobbeltje opkomen. Ik maakte me geen zorgen dat het terug zou komen en vertrok naar de zon. Lange tijd is het ook echt heel goed gegaan. Eigenlijk heb ik vier maanden nergens last van gehad. Smeerde geen aftersun, waste mijn gezicht apart met warm water want op Curaçao is er geen warm water uit de kraan en had vrijwel geen stress om puistjes mee te ontwikkelen.


Maar helaas, aan het eind van mijn reis kwam de eerste uitbarsting op mijn kin. En daar bleef het niet bij. De laatste maand bleven de nieuwe bobbels maar komen en nu ik twee weken thuis ben, is het ook nog niet gestopt. Zelfs mijn voorhoofd heeft verstopte poriën waar ik geen raad meer mee weet. Dan ben ik 25 en komt mijn onzekerheid met een slechte huid weer omhoog. Ik heb meneer Derma gebeld en hij is geschrokken vanmorgen. Hij had ook niet verwacht dat het terug zou komen. 'We gaan opnieuw met zalfjes in de weer jongedame'. Yes sir! Snel, geef me de zalfjes en ik zal elke dag keurig smeren. Geef me in godsnaam een mooie en acné-loze huid. Weet je, dat ik nooit meer een egale huid zal krijgen, daar heb ik me bij neergelegd. Maar de pijnlijke, rode en lelijke bulten mogen nu wel eens verleden tijd zijn. Morgen ga ik weer braaf smeren. Hoofd omhoog en positief blijven dat het weer weg gaat.

Manon 

2 opmerkingen: