10 jan 2014

Curaçao baby! #5 Acclimatiseren


Vijf dagen verblijf ik al op het eiland. De eerste twee dagen bestonden uit het regelen van een auto, het schoonmaken van mijn kamer en het huis en de stad verkennen. Uiteraard kan ik jullie ook lekker maken door het laten zien van foto's van het eerste warme en mooie strand bezoek.


Vanwege het tijdverschil is het lastig om op vaste tijden contact met het thuisfront te leggen. De eerste drie dagen lukte dat nog goed, maar inmiddels is de realiteit dat het in Nederland al vrij laat is en ik van het strand kom om te gaan koken. Een echt skype moment zit er dan niet echt in. Het zal een kwestie van wennen worden wanneer het hier eind van de middag is, dat het in Nederland halverwege de avond is.


Mijn slaapkamer heb ik zo goed als afgemaakt. Hierboven op de foto is een deel van een tafelkleed dat ik nog over had. Hier kunnen nog meer foto's en kaartjes komen. Datzelfde tafelkleed heb ik in tweeen geknipt en verspreid over de twee tafeltjes. Eentje is gebombardeerd tot make-up tafel en de andere tot bureautje om aan te kunnen werken. Al is van schoolwerk nog geen sprake geweest.


Gisteren had ik een dag waarbij ik niets hoefde te regelen. Samen met Romy ben ik naar de pondjesbrug geweest. Dat is met de auto nog geen vijf minuten rijden. Ik ben een echte Jansen, dus de auto stond snel gratis geparkeerd en hebben we een poosje over de markt en de pondjesbrug gestruind. 


Het was niet zo zonnig in de ochtend op de pondjesbrug. Terwijl we erop liepen, loeide de sirene dat de brug open zou gaan. Apart om mee te maken en wiebelige zeebenen aan het eind van de brug.


Even een selfie aan de overkant laten maken.


Bij thuiskomst begon het zonnetje goed te schijnen. Ik heb geen zwembad bij mijn verblijf, maar met een ijskoud coronaatje en in bikini - dit keer goed ingesmeerd - is het prima vertoeven. Nadat de andere twee thuis waren, zijn we nog een uurtje of twee naar het strand gegaan om even af te koelen en de laatste zonnestralen mee te pakken. En ik heb al twee avonden gekookt voor ons vieren. Het koken op gas gaat me best goed af. Gisteravond voor het eerst een avond thuis gebleven en heb ik lekker gerommeld en Overspel gekeken op mijn kamertje met een lokaal Coronaatje ernaast.
Vandaag - vrijdag - gaan Romy en ik uit onszelf kennismaken op onze stageschool. Rond een uur of twaalf rijden we die kant op, zodat we maandag echt kunnen beginnen in groep zeven. Maar voor nu heb ik sinds lange tijd echt weekend. Twee dagen vrij! Vijf maanden lang, heb ik weekend! Zaterdag gaan we met z'n zessen - we zitten hier met zes Marnix studenten, waarvan twee in een ander huis - naar het strand de Grote Knip. Want die witte melkbenen - vol met gigantische muggenbulten - moet ik maar eens snel kwijtraken.

Manon

4 opmerkingen:

  1. Dit klinkt allemaal als een klokje. Fijn dat de eerste indrukken goed zijn en je langszaam je draai gaat vinden. Beetje jammer dat er geen foto van mij op dat tafelkleed geplakt zit; ach daar kom ik ook wel overheen.
    Keep on the good life.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doe maar lekker bruine poepert worden. Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen