30 aug 2016

Positve vibe


Okee, ik geef toe dat ik het ene moment alle inspiratie en motivatie heb om te bloggen. Maar zodra de tekst en boodschap me niet meer zint, kap ik er ineens mee. En ik vind mezelf nog wel zo'n volhouder. Om weer even in de positieve vibe te komen een positieve tag. Zowel voor jullie, maar vooral voor mezelf.


Wat is je favoriete quote en waarom?
Eigenlijk blijft mijn quote: Eet gezond! Eet altijd sla bij je frikandel! Ik las deze ooit eens in de Donald Duck en vond hem hilarisch. Laatst kreeg ik een nieuwe quote die beter bij me past in de tijd van nu en staat ook op mijn krijtbord in de gang geschreven: Be a teaser, not a pleaser.

Welke droom zou je in je leven willen realiseren? Yes you can!
Dat zijn er eigenlijk twee: ik wil graag een boek schrijven en nog eens terug naar Curacao. Beide zijn mogelijk en als de tijd zover is, zal ik mezelf ermee verrassen.

Wat betekent geluk voor jou?
Dit vind ik een moeilijke vraag. Tegenwoordig kan ik al blij zijn met een volle koelkast en een fijne maaltijd die ik heb bereid. Maar ook in een joggingbroek op de bank met mijn zus, broer of vriendin. Een kopje koffie of wijntje in de zon. Geluk is dat sprongetje in mijn lichaam dat ik nergens over na hoef te denken en alleen maar even mijn ogen dicht hoef te doen om te genieten.
"Geluk is dat sprongetje in mijn lichaam"
Wie kan jou ontzettend opvrolijken?
Fiep! Puppyhond van mijn ouders. Haar slungelige poten en lieve kop bezorgen me altijd een lach.

Voor wat mogen we je 's nachts wakker maken?
Sushi! En een pittige workout om daarna alsnog sushi met wijn te nuttigen. Anders moet je me laten liggen, ik heb mijn slaap hard nodig.

Waardoor kreeg je voor het laatst een lachbui?
Dit is een moeilijke, ik kan het me niet zo snel voor de geest halen. Ik lach veel met familie, tijdens het winkelen met vriendinnen, in de sportschool - soms dan - maar echt een fikse lachbui weet ik even niet. Ik moet bekennen dat ik ook hardop moet lachen als ik een serie of film kijk, maar dat uit zich niet in een lachbui.
"Voor sushi kun je me 's nachts wakker maken"
Op welke prestatie ben je ontzettend trots?
Ik ben op dit moment trots op mezelf. Dat is geen prestatie op zich, maar wel met het feit dat ik alles in m'n eentje red en zelf alles weer op de rit heb gekregen. Ook ben ik trots dat ik mijn HBO diploma heb behaald en tweemaal de Vierdaagse van Nijmegen heb uitgelopen.

Welke boodschap zou je graag aan anderen mee willen geven?
Geef nooit op! Ook al moet je soms een stap terug nemen, tijd voor jezelf inlassen, tot in de late uurtjes dansen, verkeerde keuzes maken, goede keuzes maken, huilen, lachen, nadenken: Geef nooit op!

Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten