7 mei 2016

Schoonmaakfeestje

Sinds ik op mezelf woon, behoor ik tot de groep die huishoudperikelen deelt. Bij mij blijft het meer bij klagen over de taak, dan echte tips. Het bijhouden van een schoon huis vind ik persoonlijk een grote taak, maar ik ben er wel erg op gesteld. Zo heb ik inmiddels ook mijn eigen structuur in het bijhouden van de vloer, het toilet, badkamer en keuken gevonden. Laat het nu zo zijn dat ik als upcoming-huisvrouw ben uitgenodigd voor een schoonmaakfeestje. Samen poetsen en doen met een wijntje. Werd men vroeger uitgenodigd voor een Tupperware-party, word ik uitgenodigd voor een schoonmaakfeestje. 'Alleen komen, je hoeft niet te kopen'. Dus ik kom naar het feestje.
De laatste keer dat ik als upcomming-huisvrouw optrad, was met mijn zus op de Huishoudbeurs. Ze vroeg of ik een keer meewilde en dat wilde ik wel. Wetende dat alle trolley's voor blauwe enkels zouden zorgen en ik zonder huishoudelijke producten thuis zou komen. Nee, wij werden alleen maar aangesproken op de voedsel- en drankafdeling. Na een uur hapjes proeven en winactie-foto's maken, belandden we in het gedeelte waar champagne en shotjes werden uitgedeeld. We hebben gegierd van het lachen tot iemand ons aansprak dat we bij de uitgang een fles konden kopen. Daarom, ik ben een huisvrouw die zelfs op een beurs haar taak niet serieus kan nemen en vrouwen met een kort pittig kapsel uitlacht. Nu dat schoonmaakfeestje eraan komt, hoop ik ook dat het niet iemand is met een kort pittig kapsel die niet tegen een beetje flauwekul kan en mijn huishoudtaken wel serieus neemt. Want ik ben een upcomming-huisvrouw, over 20 jaar.

Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten