9 mrt 2016

Recept: Tagliatelle met zalm en zongedroogde tomaat


Ik houd van lekker eten, dat moet je niet zijn ontgaan. En het is al even geleden dat ik een recept heb geplaatst. Tagliatelle met zalm en zongedroogde tomaat maakte mijn vriendin laatst voor me en het was om te smullen. En nog simpel ook!


Benodigdheden:
(Voor 2 personen)
- 250 gram tagliatelle
- 1 pakje gerookte zalm
- kwart potje zongedroogde tomaat
- 1 ui
- 1 flesje kookroom van 250 ml
- olijfolie


Hoe te maken:
Ik kook altijd van te voren water in een waterkoker en giet deze om verder te laten koken over in een pan op het vuur. Ik voeg een klein beetje olijfolie toe zodat de tagliatelle niet aan elkaar blijft plakken (tipje van Jamie Olivier). Kook de tagliatelle naar al dente op de verpakking.

De gerookte zalm kun je al in snippers kopen, maar bij een plak zul je ze zelf even in snippers moeten snijden. Net zoals de ui. Laat wat zongedroogde tomaatjes uitlekken in een zeef. Ook deze kun je kleiner snijden.

Bak de ui en gerookte zalm kort in een koekenpan met een beetje olijfolie. Tot deze verkleuren. Voeg dan de zongedroogde tomaat toe en bak deze kort mee.

Als laatste moet de kookroom erbij. Ik gebruik echt de 250 ml, ook in mijn eentje. Laat de room meekoken tot deze indikt naar eigen keuze. Zorg alleen wel dat de saus niet te lang kookt, dan koekt het mogelijk aan.

Giet de tagliatelle af en voeg op een bord de saus eraan toe.
Eet smakelijk!

Manon

1 opmerking: