12 mrt 2016

Recept: Risotto met geitenkaas en prei


I love food! En ik hou van geitenkaas. Op brood, bij tapas en in risotto. Tijd om te koken!


Benodigdheden:
(voor 2 porties)
- 250 gram risotto
- zachte geitenkaas
- 2 prei
- zwarte peper
- olijfolie
- bouillonblokje groente
- 500 ml water




Hoe te maken:
Snij de prei in ringen (ik heb ze het liefst niet te groot en te dik) en haal de geitenkaas vast uit de koelkast zodat deze op kamertemperatuur kan komen.

Bak de prei in een (wok)pan in een beetje olijfolie tot deze een beetje verkleurd en gaar wordt.
Voeg dan de 250 gram risotto toe en bak deze een minuut of 3 mee.

Ik gebruik graag gekookt water waarin ik een bouillonblokje doe. 500 ml water heb je hiervoor nodig.
Voeg de helft (250 ml) toe aan de prei en risotto en laat deze koken tot het vocht is opgenomen. Af en toe roeren.

Voeg de laatste 250 ml met bouillon toe en laat het geheel door af en toe te roeren koken voor 15 tot 20 minuten. Je kunt hier bepalen of er nog zwarte peper bij moet. Ik merk dat 20 minuten de risotto goed eetgaar laat koken, proef na 15 minuten een beetje om zelf te bepalen.

Snijd of verkruimel de geitenkaas in stukjes en voeg deze aan de risotto toe. Roer om om er een geheel van te maken. Heb je liever de geitenkaas apart? Serveer dan de geitenkaas pas aan tafel.

Eet smakelijk!



Manon

1 opmerking: