8 mrt 2016

Insta Life #12


Het is even stil geweest op mijn blog. Maar ik praat je met een nieuwe Insta Life weer bij!



De laatste weken kijk ik 's avonds bewust geen programma's op tv. Ik doe dan een loungemuziekje op met wat kaarsen aan. Het ontspant veel beter dan het bijhouden van meerdere programma's of films. Het was lang geleden dat ik zalm uit de oven had gemaakt. Samen met schijfjes en wat peper en zout. Een simpele salade van rucola, komkommer en tomaat zonder dressing liet het me heerlijk smaken. Droevig, mijn aller liefste viervoeter is 2 maanden geleden op 13,5 jarige leeftijd heen gegaan. We hebben haar op een canvas laten afdrukken en deze hangt bij mijn ouders in de gang. Sunday breakfast!


Leftovers zijn vaak op een geroosterd broodje te doen. Ik had nog gehakt in tomatenblokjes met champignons over van mijn burritomaaltijd. Een plakje cheddar maakte het af. Kijk! Dit is Fiep (ja, van Penoza ja). Het was leeg in het huis bij mijn ouders, ze misten een hond. En nu is Fiep bij ons in de familie. Soms heb ik het nodig om met een schaaltje chips en een wijntje op de bank te niksen. Ik probeer het sporten weer op te pakken. Ik deed een zware bootcamp en was de hele dag uitgeteld. En die spierpijn de volgende dag!!


Ik wilde mijn huis wat knusser maken en kocht wat nieuwe plantjes en kaarsen. De lampen op een andere plek en ik heb een heel andere woonkamer. 2 Natuurlijk krijgt ook Fiep een cadeautje als ik naar de dieren/tuinwinkel ben geweest. 3 Het was voorjaarsvakantie en ik moest van mezelf uitrusten. Dit lukte niet want ik heb uiteindelijk toch nog 2,5 gewerkt. 4 Een dag ben ik er wel tussenuit gegaan. Samen met mijn zus zijn we naar de Huishoudbeurs geweest. Once in a lifetime. Been there, done that! Want ik ga nooit meer.


1 En nu zit ik al 4 dagen met griep thuis. Ja, weg van werk, weg van buiten. Het is nodig om uit te rusten, maar man wat vind ik dat moeilijk. 2 Tijd voor mezelf is nu nodig. Vrienden, familie en zelfs collega's laten me weten dat alle aandacht nu naar mezelf gaat. Ik moet naar ze luisteren. 3 Teveel nadenken is niet altijd goed. Ik moet keuzes in het leven accepteren en laten gaan. Soms doet dat pijn en laat ik mijn tranen de vrije loop, maar ik ben sterk genoeg en kom er wel weer. 4 Deze laatste foto wil ik jullie niet ontnemen. Een recept van mijn vriendinnetje: tagliatelle in room met gebakken, gerookte zalm, zongedroogde tomaat en ui. Smullen hoor!

Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten