25 okt 2015

6 Homemade maaltijden


Give me food!!! Ik ben een lopend recept, ik heb áltijd honger en ik lust ook van alles. De laatste tijd heb ik samen met mijn liefde verrukkelijke dingen gemaakt. Hier mijn 6 favoriete waar ik van blijf smullen.


Pittige garnalen met spaghetti
Ik kan dit gerecht wel elke week eten! En het is zo simpel om te maken. Het enige dat nodig is: gamba's, rode peper, tomatenblokjes, spaghetti, knoflook. Spaghetti koken, de rest wokken en als laatste de tomatenblokjes toevoegen aan de garnalen en mengen maar. Heerlijk!


Homemade rundvleesburgers
Ik heb al eens een ander burgerrecept geplaatst, maar deze is ook om je vingers bij af te liggen. Rundvleesburgers op een broodje. Ik doe er verse bacon, yoghurt mayonaise, tomaat, ui, komkommer, sla, augurk en cheddar cheese tussen. En het geheim van bovenstaande burger is de burger bestrooien met rozemarijn voor je deze in de pan legt. Tipje.


Maaltijdsalade
Soms heb ik allerlei groentes over in de koelkast, of ik heb geen zin om uitgebreid te koken. Dan kiezen we er vaak voor om een simpele maaltijdsalade te maken. Niet te zwaar op de maag, want deze salade maak ik toch het vaakst als ik daarna nog ga sporten. Wat over blijft, gaat de volgende dag mee als lunch. Recept: gekookte penne, sla melange, tomaat, komkommer, avocado, gerookte kip en als dressing gebruik ik geregeld balsamico of sojasaus gemengd met wasabipasta. Hmm!


Mexicaans
We love Mexican food!!! Mijn liefde en ik willen nog wel eens gaan uiteten bij de Mexicaan - waar dan ook - maar ook thuis maken we het geregeld zelf. De taco's van laatst waren eigen heel simpel uit een tacokit. Met wat verse groente als tomaat, sla en ui vult de taco al gauw. In de vulling zit gehakt met ui, knoflook en kidneybonen. De guacamole maak ik altijd zelf door avocado's te prakken, rood uitje erdoor en wat knoflook. Ik eet er 3 op als het er net zo uitziet als op deze foto.


Zalm op een bedje van prei
Ik had nog nooit zelf zalm uit de oven gemaakt. Maar na wat rondneuzen op het net, zag ik dat het niet zo moeilijk was. Als visliefhebber lukt het me nu dus ook. De prei even kort voor koken en dan over de verse zalm in een schaal verdelen. Knoflook persen en uitsmeren over de zalm en deze bestrooien met zout/peper of viskruiden. Ik deed er wat tomaat bij omdat ik de combi van vis en tomaat erg lekker vind.


Zoete aardappel
At ik thuis bij m'n ouders altijd gekookte piepers, sinds ik op mezelf woon, maak ik alleen nog maar zoete aardappel. De frietvariant was de meest krokante versie. We maken ook geregeld schijfjes en bakken deze dan in de pan of garen ze in de oven. Ik week ze meestal 30 tot 60 minuten en doe dan olijfolie, zeezout en rozemarijn in de ovenschaal met de zoete aardappel. Minimaal 45 min. op 200 graden en smullen maar.

Honger gekregen? Ik deel mijn hongermomenten geregeld op Instagram. Ook om inspiratie op te doen voor ontbijt, tussendoortjes en lunch. Eet smakelijk!

Manon

1 opmerking: