1 mrt 2015

Voedingsadvies door Can-Do Fitness


Ik wil geen healthy-blogger, beauty-blogger of food-blogger zijn, maar zo nu en dan wat persoonlijke recepten of sport ervaringen vind ik wel leuk om met jullie te delen. Ik ga zo nu en dan trainen in de sportschool en probeer daarnaast bewust en gezond - ook ongezond - te eten. Maar hoe vaak ik ook het internet af struin of lijstjes bijhoud, ik weet eigenlijk totaal niet of ik wel goed bezig met betreft voeding en beweging. Een actie/challenge via Can-Do moet hier uitkomst in gaan geven.


Wat/wie is Can-Do Fitness?
Can-Do Fitness is opgericht door Ron Verzijl. Ron is 10 jaar beroepsmilitair geweest en heeft sinds 2014 een fitness geopend in Amersfoort. Je kunt hier in groepsverband trainen of gecoacht worden door een personal trainer. Het fijne aan Can-Do Fitness is dat je trainingen op maat kunt krijgen als je hier behoefte aan hebt. En nu - via een Facebook advertentie - ook voedingsadvies.

Wat ga ik doen de aankomende 2 weken?
Ik heb me aangemeld voor een challenge - uitdaging - om 2 weken lang alles bij te houden wat ik eet en drink. Maar dan ook echt alles eerlijk(!!) noteren. Het tijdstip waarop ik iets eet of drink en de hoeveelheid daarvan. Ook moet ik noteren aan hoeveel lichaamsbeweging ik per dag doe. Morgen op 2 maart begint de challenge en deze duurt tot en met 15 maart. Het vastleggen van mijn eetpatroon doe ik in een bestand dat ik heb toegezonden gekregen zodat zij deze na afloop kunnen analyseren.


Bewustwording
Het doel van Can-Do Fitness is de bewustwording van je eigen eetgedrag. Anno 2015 zijn er veel diƫten, superfoods en nieuwe producten in de supermarkten die van alles beloven. Maar alles wat wij naar binnen duwen, is soms helemaal niet zo gezond. Denk aan verborgen suikers of zout. Ik ben best gevoelig voor het feit dat ik dan denk een gezond product te eten, maar het eigenlijk nog niet goed voor me is. Door 2 weken op te schrijven wat ik eet, maken zij na afloop een analyse met feedback om mijn eetpatroon te verbeteren of aan te passen. Wat voor effect heeft mijn eetpatroon bijvoorbeeld? Moet ik daadwerkelijk puur natuur voedsel kopen om me fitter en gezonder te voelen?


Mijn doel
Zomaar even meedoen, is niet mijn insteek. Sinds ik train in de sportschool wil ik ook echt een strakker lichaam krijgen. Wat meer spieren, een strakkere buik en een beter uithoudingsvermogen. Omdat trainen maar 20% van alles is, vind ik het nodig om de overige 80% aan voeding nog bewuster in te zetten dan ik voor mijn gevoel al doe. Als ik nu de kans heb om er een professional ernaar kan laten kijken, dan wil ik dat graag een keer proberen. Ik ben vooral benieuwd of er voedingsmiddelen tussen zitten die niet zo'n gunstig effect op me hebben. Zo heb ik al heel lang de vraag hoe ik toch van een opgeblazen buik af kom, zonder dat ik van alles moet laten staan? Eet ik teveel eieren? En drink ik teveel koffie? Zomaar een paar vragen die ik hoop te kunnen beantwoorden als ik feedback ontvang over een tijdje. 

De challenge loopt van 2 maart t/m 15 maart. Als het me lukt om tussendoor een update te geven dan komt deze over 1,5 week online. Anders lees je de analyse en uiteindelijke feedback als ik deze heb ontvangen. Ben je ook nieuwsgierig geworden naar Can-Do Fitness? Dit is de site >> Can-Do Fitness.

Manon

2 opmerkingen:

  1. Leuk stukje! Ik ben benieuwd en kijk al uit naar je voedingslogboek ;)
    Als je mee wilt doen: http://www.candofitness.nl/can-do-actie/

    Ron Verzijl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik echt uit naar je voedingslogboek! Dat komt echt door dit blog

    BeantwoordenVerwijderen