20 okt 2014

Persoonlijk #4


Het is al even geleden dat ik een blog heb geschreven. En ik heb daar een hele goede rede voor. Schreef ik kort geleden nog dat ik een baan en geld nodig had. Ineens ging het balletje rollen en ben ik al 2,5 week fulltime aan het werk als invalleerkracht. A new adventure started.


Ineens werd ik gebeld
Na weken van regelen tot ik volledig stond ingeschreven bij de invalpool, werd ik op maandagochtend ineens gebeld of ik kon invallen. Ik wilde die maandag de hele dag aan mijn meesterstuk werken omdat het afstudeermoment steeds meer in zicht komt. Vlak voor de lunch werd ik nog een keer gebeld of ik 's middags kon invallen. Blijkbaar waren al mijn documenten binnen en werd ik van alle kanten ingepland en gebeld om als juf in te komen vallen. Ik was er helemaal van in de war dat het ineens zo snel ging.

En toen zag ik een vacature staan
Ik was in de war van de telefoontjes, ik had de volgende dag een gesprek staan om ergens als flex-medewerker aan de slag te gaan en ik was bezig met mijn afstuderen. Ik werkte mijn inval-agenda bij en zag tot mijn vreugde een vacature op de site staan die mij meteen aansprak. Een invalbaan voor minimaal 6 weken, fulltime, in een groep 4, op een basisschool waar ik 5 jaar geleden al eens stage had gelopen. Mijn hart sloeg over en het zweet brak me uit. Dit was een kans! Dit was een regelrechte kans om te solliciteren en ervaring op te gaan doen. Met trillende vingers en bonzend hart heb ik mijn brief en cv verstuurd naar de school.


Een kans, een avontuur
Ik had de mail nog niet verstuurd, of er kwam al een respons. De urgentie van deze vacature was zo hoog, dat ik de volgende dag al op gesprek mocht komen. Bloednerveus! De kans dat ik zou worden gekozen was groot. Ik had er al stage gelopen, ik had mijn ervaring vanuit Curaçao met gemengde klassen en nationaliteiten, dus wat kon er mis gaan? Na een paar uur werd ik gebeld of ik het wilde proberen. Ik was dan nog wel niet helemaal klaar met school, maar mijn ervaring op de school en het vlotte gesprek waren voldoende om mij deze tijdelijke job te geven. De dag erna stond ik een ochtend voor de groep om kennis te maken en me in te lezen. Bloednerveus of ik het wel moest doen, maar deze kans zou ik geen tweede keer meer krijgen.

Fulltime werken
Ik ben niet vies van een beetje hard werken en dat het zwaar zou worden wist ik. Na 2 maanden van niks doen, had ik binnen 2 dagen een fulltime baan te pakken. Ik heb me er volledig op gestort en heb fantastische dagen met deze tijdelijke groep 4. Het gaat me prima af als net afgestudeerde leerkracht. De eerste 2,5 week zit erop en het voelde niet eens als werken. Daarbij heb ik nu gewoon 2 dagen weekend en als klap op de vuurpijl word ik ook nog eens een keer betaalt voor het lesgeven. Na 8 jaar studeren, word ik voor het eerst in mijn leven betaalt voor het lesgeven. Hoe mooi is dat!


Het afstuderen gaat door met een beetje werk
Kijk, dat afstuderen gebeurt nu in het weekend of 's avonds als ik daar nog energie voor heb. De laatste documenten ben ik aan het verwerken, want ik wil mijn diploma nu gewoon echt hebben in november. Ik werk al tijdelijk als leerkracht en ben er gewoon aan toe om een eigen groep te hebben. Of dat nu voorlopig op inval-basis is, of straks wel met een eigen groep, dat maakt me niet uit. Ik geef les zonder dat het als werk voelt, ik heb 2 hele dagen weekend, sport nog 3 keer per week en heb genoeg tijd om op pad te gaan. Wie had dat ooit gedacht een paar maanden geleden. Ik zal je eerlijk zeggen: ik niet. Maar nu dit allemaal werkelijkheid is geworden, heb ik er weer vertrouwen in. Voor dat allemaal zover is: eerst is het vakantie deze week. Heerlijk een weekje niks, och wat hou ik van het onderwijs.

Manon

6 opmerkingen:

  1. Hey, ik woon op Curaçao dus ik weet precies waar je het over hebt! Leuk dat er zo'n inval programma bestaat. Erg leuke persoonlijke post, ik ga je volgen! :)
    Liefs, Roxanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen, en wat fijn zeg, dat je deze kans hebt en zo ervaring op kan doen! :) En al helemaal fijn dat je er zo veel plezier in hebt dat het niet voelt als werken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat onwijs leuk dat je een fulltime baan hebt zo snel! Snap wel dat het even wennen is. Nog even hard werken en je hebt je afstudeer opdracht klaar! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ah wat fijn dat je een baan hebt, congrats!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je nieuwe baan en geniet van je vakantie :)

    BeantwoordenVerwijderen