25 apr 2014

Curacao baby! #13 Vakantie & Nieuwe layout


Toch nog een nummer 13 vanuit Curaçao, Willemstad! Had ik vorige week nog het bericht gegeven dat het wel eens de laatste kon zijn. Heb ik nu toch nog de inspiratie om iets van me te laten horen vanaf de andere kant van de wereld. En hoe! Ik heb vakantie en als men mij een beetje kent dan is het altijd tijd voor een nieuwe layout. Bij deze!


Nadat stage vorige week voor het laatst was, heb ik zelf niet stil gezeten. De laatste dagen zijn wel gevuld met relaxen en zonnen, maar toch ook voornamelijk met het afronden van alle schooldocumenten.
Ik heb het er maar druk mee nog voor dat ik samen met mijn liefde echt vakantie kan gaan vieren.
de druk neemt wat toe om de puntjes op de spreekwoordelijke i te zetten, maar het is allemaal de moeite waard om dat diploma binnen te slepen.


Nu ik in de afronding zit, besef ik me pas hoe snel de tijd is gegaan. Ook al heb ik nog ruim een maand voor de boeg. Realistisch gezien is het deze week eind april. Koningsdag, meivakantie voor velen. In eerste instantie zou ik rond deze periode naar huis komen. Met dat besef, realiseer ik me dat ik in een roes dit hele avontuur heb beleefd. Elke week stage lopen, feestje hier, feestje daar en in het weekend de nodige borrels en strand. Als men me vraagt wat voor gevoel dat met zich meebrengt dan zeg ik iedere keer dat het lijkt alsof ik nog maar twee weken ben. Vandaag heb ik bijvoorbeeld voor de laatste keer mijn huur betaald voor de maand mei. Ja, de afronding van het genieten op mezelf is begonnen.


De afgelopen vier maanden heb ik mezelf beter leren kennen. Vooral op de manier hoe ik het niet meer wil hebben en de manier hoe ik het wel wil hebben als ik straks thuis ben. Ik had wel verwacht een persoonlijke ontwikkeling door te maken, maar dat het zo heftig zou zijn wist ik niet. Ik ben harder geworden voor mezelf als het gaat om voor mezelf op te komen. Ik zeg dingen directer dan er omheen te draaien en ik heb geprobeerd minder te stressen ook al was dat soms nodig. Of het me thuis ook gaat lukken relaxer in het leven te staan en meer voor mezelf te kiezen, zal moeten blijken. Ik ben er in ieder geval klaar voor om het thuis in de praktijk te brengen. 
Maar tot die tijd blijf ik nog even hier om te genieten van de zon, het strand en het ontzettend rustige leven hier.
Ayo! Manon

2 opmerkingen:

  1. puntjes op de i.En de laatste maand genieten.
    gr vatti

    BeantwoordenVerwijderen
  2. marjola kerkhof27 april 2014 om 11:50

    respect voor jou , dat je dit avontuur bent aangegaan!! succes met de laatste loodjes , en nu vooral nog even heerlijk genieten , lieve groeten uit amersfoort.

    BeantwoordenVerwijderen