2 sep 2013

Juf Manon is begonnen.


Na drie maanden zomervakantie moest het er toch weer van komen. Ik ben sinds vandaag weer aan de bak.
Met tas op de schouders, broodtrommel en appel paraat, fietste ik vanochtend naar mijn stageschool.
Het was de eerste schooldag voor de leerlingen, maar ook voor juf Manon.
Mijn afstuderen als juf is begonnen!
Een leuke opening op het schoolplein zette mij meteen op mijn plek als nieuwe juf in de school. Nou ja, nieuw? Ik was er verleden jaar ook, maar toen nog als stagiaire. Nu ben ik meer bestempeld als juf.
De directeur noemde mijn naam en onder luid gejuich verplaatste ik mij naar het buitenpodium om even in de spotlights te staan op de vroege morgen.
Na een kopje koffie en wat gebabbel met ouders - wat was de vakantie toch heerlijk, maar ben blij dat ze de deur weer uit zijn - kon ik echt kennis gaan maken met groep 6/7.
Nu is het echt een lel van een combiclub - lees: 31 kinders - en daarvan zal ik alleen groep 7 voor mijn rekening nemen het komend half jaar.


Ik had nog geen eigen lokaal tot mijn beschikking en heb - na een weekend piekeren - het tijdelijk vrijstaande lokaal ingepikt. Er staat wel het één en ander in opgeslagen, maar daar kijk ik wel langsheen.
Na wat schuifwerk van een uur en een hernia verder, is mijn eigen klasje geschikt voor elf leerlingen uit groep 7. Morgenochtend kan ik met ze van start en het versieren van mijn lokaal komt vanzelf wel.
Als een diehard juf werkte ik te lang door om morgen zonder zorgen te beginnen.
Helemaal alleen, zonder mentor, met een eigen lokaal, eigen verantwoordelijkheid, twee dagen in de week.
Ja mensen, in één dag voel ik me helemaal de juf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten