22 apr 2013

Tijd voor jezelf


De lente is in opkomst, de laatste loodjes voor school zijn begonnen en het buitenleven komt weer helemaal op gang. Na maandenlang kou en binnen blijven is het tijd, tijd voor mezelf!
Ik ben absoluut geen wintertype. Ik heb een hekel aan kou, regen, sneeuw en wind. Mijn ritme is altijd aan diggelen als het 's ochtends donker is bij het wakker worden. Maar, al het voorgaande is vanaf nu zo'n beetje verleden tijd aan het worden.
Afgelopen weekend is het eerste festival in de stad geweest en waren de eerste zonnestralen een feit.
Tijd om uit te pakken en te genieten voor de volle honderd procent.

Naast al dat feestgeruis in het weekend, wordt het tijd dat ik meer tijd aan mezelf ga besteden.
Ik heb een nieuwe coupe genomen, smeer mijn gezicht niet meer vol met BB-cream en kan dus naturel door het leven.
Echt mensen, het is letterlijk een verlichting! Zowel in de badkamer 's ochtends, als op het gezicht.
Ik doe een lakje op mijn nagels en een glittertje op de ogen. Vele malen beter dan het grauwe aanzicht in de wintermaanden.
Als dit weer zo aanhoudt, dan kan ik al dat tijd in mezelf investeren naar buiten gooien en over straat paraderen.
Wat ik hier precies mee wil zeggen, weet ik zelf niet. Ik denk dat het in de trant komt van: het wordt mooi weer, dus ik wil naar buiten.
Naast al het vele school, stage, en broodjes werk is dat momentje naar buiten toch wel de beste manier om tijd voor mezelf te nemen.
Terrassen, wandelen, sporten of bruinen voor de echte zomer komt.
I rest my case: ik ben even naar buiten.
Manon


Geen opmerkingen:

Een reactie posten