24 jun 2012

Hallo zomervakantie

Hallo Jumbo! Hallo zomervakantie!
Ja, ja, donderdagmiddag liep ik voor de laatste keer dit schooljaar de Marnix uit. En het was het beste gevoel dat ik sinds tijden heb gehad.
Niet alleen de zomervakantie is voor mij begonnen. Maar ook met de beste afrondingen die ik niet voor ogen had gezien.
Stond ik een half jaar geleden nog met zeven herkansingen voor een dichte deur. Na janken, brullen, doorzetten en hard werken is het me gelukt het tweede jaar bijna helemaal af te ronden.
Er wacht nog een kleine theorietoets op me na de zomervakantie, maar tot die tijd heb ik alles gehaald wat er te halen valt. Wie had het ooit gedacht?

Gek genoeg was ik de enige die erin geloofde dat het me wel allemaal zou lukken. Door het slijk gaan en naar anderen luisteren is niet altijd de beste oplossing. Op eigen kracht doorgaan geeft het beste resultaat.
En wat heb ik nu nog te doen? Helemaal niets. Ik val in een regelrecht zwart gat!
Geen lessen meer voorbereiden, geen huiswerk, geen verplichtingen.
Het enige dat me nog rest is geld verdienen met broodjes smeren en op vakantie gaan.

Nu de mijn vakantie en de zomer officieel begonnen zijn, mag de zon doorkomen, het kwik stijgen tot 30 graden en wordt het mijn beste vakantie in jaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten